Ford Mustang GT520

25. října 2008 v 23:19 | KYLE |  Automobily
O novém Mustangu toho bylo řečeno podle mě už dost. A tak už víte,že od jeho zrození
uplynulo už více než 40 let. K tomuto výročí se Ford rozhodl udělat závodní speciál
určený pro okruhové závody.
Z výrobních linek Fordu v Detroitu sjelo doposud skoro osm milionů Mustangů. Mně by
stačil jeden :) To, že udělaly tento speciál jenom opět ukazuje, jak byl Mustang oblíbené
a povedené auto v sedmdesátých letech. Proto by měl Mustang GT-R navázat na slavné
úspěchy jeho už dost starého předchůdce. Výroba GT-R byla svěřena firmě Saleen a od
sériového Mustangu se bude lišit hlavně přídavnými spoilery, karbonovou kapotou a
vytaženými lemy blatníků, které pojmou speciální závodní závěsy kol a až dvacetipalcový
rozměr sliků. Když se na něj podíváte zezadu, uvidíte mnohem výraznější světla,výfuky
,které jsou na každé straně dvojité a brutální křídlo. Uvnitř nenajdete vlastně nic,kromě
nutného vybavení,jako je bezpečnostní rám,sportovní sedačky,šestibodové bezpečnostní
pásy,hasící přístroj a dost očesanou přístrojovou s řadou digitálních displejů.
Konstruktéři zapracovali na rychlejších reakcích a také Mustangu udělili ideální
rozložení hmotnosti 50:50,taky mu tam šoupli silnější tlumiče se stavitelnou výškou
a rozpěrnou tyč do prostoru motoru. Mustang GT-R je založen na obyčejné verzi, kterou
bylo nutné takřka rozebrat na šroubek. Do karosérie byl vložen bezpečnostní rám a
ostatní potřebné vybavení. V aerodynamice pomáhá velkému zadnímu křídlu a přednímu
spoileru i zadní difuzor a karbonové krycí pláty na podvozku, které snižují spodní
turbulenci.
Motor je také založený na sériovém osmiválci s objemem 4,6l (který dával ,,ubohých"
300koní), ale má zvětšené vrtání, které jeho objem zvyšuje na rovných pět litrů, a
k výkonu 440 koní si navíc pomáhá ostřejšími vačkami, kovanými písty, leštěnými kanály,
tvrdšími pružinami ventilů, většími vstřiky a kompresním poměrem zvýšeným na 11.0:1.
Sání má navíc proměnnou geometrii a na výfukové straně pomáhají lepšímu dýchání laděné
svody.

Ale nejlepší ze všeho je to,že s obyčejným Mustangem má GT-R společných 85% dílů! A navíc
jdou díly z GT-R koupit zvlášť ze speciálního katalogu divize Ford Racing. Vrcholem je
ten báječný pětilitrový motor který má cenovku s cifrou 14 995 $. Ale jestli vám ho někdo
opraví v servisu,kam jezdíte se svou Fiestou, tak to opravdu nevím :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 puyol puyol | Web | 25. října 2008 v 23:20 | Reagovat

máš moc krásný blog......:)

2 KYLE KYLE | Web | 25. října 2008 v 23:34 | Reagovat

taky máš hezkej blog

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama