Říjen 2008

Chevrolet Lacetti WTCC R+ (2005)

25. října 2008 v 23:20 | KYLE |  Automobily

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem DOHC, objem 1799 cm³, vrtání 81,6 mm a zdvih 86 mm, komprese 9,8, čtyřventil, přeplňování mechanicky poháněným kompresorem Delta-Motor, výkon 127 kW (173 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 230 Nm při 4900 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2600 mm, vnější rozměry 4515x1733x1415 mm, hmotnost 1210 kg, maximální rychlost 217 km/h, zrychlení na stovku za 8,0 s.
Prototyp silnějšího provedení sedanu Lacetti, představený roku 2005. Motor dostal kompresor švýcarské společnosti Delta-Motor, podvozek byl snížen o 3 cm, úpravami prošel interiér i exteriér vozu. Na podzimním frankfurtském autosalonu IAA 2005 byla vystavena studie obdobně upraveného kombi Lacetti SW WTCC R+.

Ford Mustang GT520

25. října 2008 v 23:19 | KYLE |  Automobily
O novém Mustangu toho bylo řečeno podle mě už dost. A tak už víte,že od jeho zrození
uplynulo už více než 40 let. K tomuto výročí se Ford rozhodl udělat závodní speciál
určený pro okruhové závody.
Z výrobních linek Fordu v Detroitu sjelo doposud skoro osm milionů Mustangů. Mně by
stačil jeden :) To, že udělaly tento speciál jenom opět ukazuje, jak byl Mustang oblíbené
a povedené auto v sedmdesátých letech. Proto by měl Mustang GT-R navázat na slavné
úspěchy jeho už dost starého předchůdce. Výroba GT-R byla svěřena firmě Saleen a od
sériového Mustangu se bude lišit hlavně přídavnými spoilery, karbonovou kapotou a
vytaženými lemy blatníků, které pojmou speciální závodní závěsy kol a až dvacetipalcový
rozměr sliků. Když se na něj podíváte zezadu, uvidíte mnohem výraznější světla,výfuky
,které jsou na každé straně dvojité a brutální křídlo. Uvnitř nenajdete vlastně nic,kromě
nutného vybavení,jako je bezpečnostní rám,sportovní sedačky,šestibodové bezpečnostní
pásy,hasící přístroj a dost očesanou přístrojovou s řadou digitálních displejů.
Konstruktéři zapracovali na rychlejších reakcích a také Mustangu udělili ideální
rozložení hmotnosti 50:50,taky mu tam šoupli silnější tlumiče se stavitelnou výškou
a rozpěrnou tyč do prostoru motoru. Mustang GT-R je založen na obyčejné verzi, kterou
bylo nutné takřka rozebrat na šroubek. Do karosérie byl vložen bezpečnostní rám a
ostatní potřebné vybavení. V aerodynamice pomáhá velkému zadnímu křídlu a přednímu
spoileru i zadní difuzor a karbonové krycí pláty na podvozku, které snižují spodní
turbulenci.
Motor je také založený na sériovém osmiválci s objemem 4,6l (který dával ,,ubohých"
300koní), ale má zvětšené vrtání, které jeho objem zvyšuje na rovných pět litrů, a
k výkonu 440 koní si navíc pomáhá ostřejšími vačkami, kovanými písty, leštěnými kanály,
tvrdšími pružinami ventilů, většími vstřiky a kompresním poměrem zvýšeným na 11.0:1.
Sání má navíc proměnnou geometrii a na výfukové straně pomáhají lepšímu dýchání laděné
svody.

Ale nejlepší ze všeho je to,že s obyčejným Mustangem má GT-R společných 85% dílů! A navíc
jdou díly z GT-R koupit zvlášť ze speciálního katalogu divize Ford Racing. Vrcholem je
ten báječný pětilitrový motor který má cenovku s cifrou 14 995 $. Ale jestli vám ho někdo
opraví v servisu,kam jezdíte se svou Fiestou, tak to opravdu nevím :)

Ford Mustang Boss 429 1969

25. října 2008 v 23:19 | KYLE |  Automobily
Pokud byl Boss 302 vyroben, aby vyhrával závody SCCA TransAm a motor 428 Cobra Jet pro drag závody NHRA, Boss 429 byl navržen, aby porazil Chrysler s motorem 426 Hemi v sérii NASCAR. Ačkoli se předpokládalo, že Ford Talladega a Mercury Cyclone Spoiler II získají motor Boss 1969 pro homologaci, zpoždění ve výrobě 429 přinutilo Ford hledat jiný model pro homologaci tohoto motoru. Toto neobvyklé načasování přivedlo na trh Boss 429 Mustang, což byl podle názoru autora uspěchaný pokus vyhovět požadavkům pravidel spíše než vytvořit výborné auto. Kar Kraft (Fordův ladič vozů) musel posunou tlumiče o palec, aby mohl vložit silný Boss 429 motor do karoserie Mustang Fastback. Jestliže motor Boss 429 měl dokázat svou sílu vítězstvím v NASCAR Winston Cup a Driver's Championship v roce 1969, silniční Boss 429 Mustang byl cílen stát se králem silnic, tak jako 428 Cobra Jet Mustang byly rychlejší a Boss 302 hbitější.

Ford GT90

25. října 2008 v 23:18 | KYLE |  Automobily
Tento avantgardní automobil chce být něčím víc než jen pokračováním předešlé sportovní slávy známého Fordu GT40. Nový Ford GT90 je spíše slibnou ukázkou budoucího vývoje americké korporace Ford Motor Co. v oblasti automobilového designu, konstrukce a technologie.
Pokud chcete být považováni za uznávaného vůdce automobilového průmyslu, je třeba čas od času představit světu takový automobil, který předčí všechny ostatní především svou koncepcí a nabídne nové, kvalitní technologie pro budoucí sériové automobily.
Tento náročný cíl přiměl společnost Ford Motor Co. k ohlédnutí na předešlý GT40 jako na odrazový můstek pro další práci. Při další práci bylo třeba hledět výhradně do budoucnosti.
Tým GT90
Rok 1994 přinesl 30leté výročí slavného závodního automobilu Ford GT40, který pokořil dokonce i slavné Ferrari. U příležitosti tohoto důležitého data bylo přijato rozhodnutí o vytvoření nového supervozu.
Pro sestavení týmu GT90 byli v roce 1994 vybráni nejlepší konstruktéři a designéři společnosti, specialisté na elektroniku, motory, sklo a další materiály. Ti velmi pečlivě vypracovali plán, stanovili přesný cíl - a pak už dostali možnost samostatně pracovat bez jakýchkoliv zásahů ze strany vedení.
Svou náročnou úlohu splnil tým GT90 nad očekávání dobře: projekt vozu byl dokončen dříve než za šest měsíců, a to od počáteční myšlenky až do konečné podoby.
Trojúhelníkové téma
Dominujícím prvkem designu GT90 se stal trojúhelník - symbol stability, síly a svobody. Přední kapota, otvory vzduchového chlazení, disky kol, zpětná zrcátka, střešní prvky, zadní svítilny, výfukové potrubí - to vše souvisí s vytčeným tvarem trojúhelníku.
Přídi vozu dominuje mřížka mohutného vstupního kanálu pro vzduch k chladiči. Vertikální kanály pro ochlazování předních brzdových kotoučů vzdáleně připomínají Ford GT40. Blok světlometů, ve kterých se odráží technika nejvyšší třídy a efektivnosti, je sestaven z množství výbojkových lamp zapuštěných do trupu vozu. Okraj bloku reflektorů a blatníky pod nimi jsou zkoseny do podběhů. Boky GT90 jsou téměř ploché, stejně jako u sportovních automobilů skupiny B. Řešení bočních otvorů přivádějících vzduch ke dmychadlu uprostřed je podobné jako u GT40.
Střecha kabiny je vyrobena z tónovaného, jasně modrého skla a opírá se o ocelovou konstrukci. Dveře jsou zapuštěny do střechy a stejně jako u Fordu GT40 se vyklápějí směrem nahoru. Střed zadní části vozu je podtržen trojúhelníkovým kýlem, těsně přiléhajícím ke skeletu.
Při dosažení určité rychlosti se zvedne a vytvoří přítlačnou sílu, zabezpečující stabilitu automobilu. Díky přesně propracované konstrukci je součinitel aerodynamického odporu vzduchu rekordně nízký (0,32).
Panel autorádia nejvyšší třídy a ovládací prvky řízení jsou vyobrazeny v trojúhelníku na centrální konzole.
Jasně modrá kůže
Design interiéru je maximálně funkční a účelný. Použité materiály jsou zpracovány velmi rozmanitě. Uspořádání přístrojů a ovládacích prvků je opravdu unikátní. Vnitřní barevné řešení nás okouzlí na první pohled. Jasně modrá barva se žlutým trojúhelníkem na volantu okamžitě upoutá pozornost, trojúhelník se pak opět objevuje dokonce i na zpracování středové konzoly. Anatomická sedadla potažená modrou kůží jsou opatřena čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Shodné detaily z uhlíkového kompozitu jsou využity na středové konzole i zpětném zrcátku. Ovládací panel je přehledně uspořádán tak, aby se vše dalo dobře vizuálně zapamatovat. Skla přístrojů jsou kouřově šedá. Tvarované fluorescenční trubice podsvěcují modrou barvou písmena a důležité ukazatele zvýrazňují červené svítící diody.
Ze dvou osmiček
Pohonná jednotka Fordu GT90 má objem 6,0 litru a je vybavena čtyřstupňovým turbodmychadlem. Celohliníkový vidlicový dvanáctiválec uložený v podélné ose se v podstatě skládá ze dvou shodných osmiválcových motorů Lincoln Mark VIII za sebou. U prvního byly odstraněny zadní dva válce, u druhého první dva a spojeny kartery. Snížením hlav válců se zvýšil kompresní poměr, vstřikování paliva obstaral osvědčený systém z Fordu Thunderbird SC.
Popsané úpravy pohonné jednotky umožnily získat úžasných 529 kW (720 k) při 6600 ot/min. a točivý moment 881 N.m při 4750 ot/min. Při celkové hmotnosti 1450 kg dosáhne Ford GT90 rychlosti 97 km/h za 3,1 sekundy, 160 km/h jede už za 6,2 sekundy a jeho maximální rychlost je 378 km/h.

Ford Capri

25. října 2008 v 23:17 | KYLE |  Automobily
FORD CAPRI 2.3 V6, r.v.1978
Ford Capri. Snad žádný sportovní evropský vůz dostupný širší motoristické veřejnosti nedosáhl takového úspěchu. Prodával se plných sedmnáct let a nedal se zahanbit ani na sportovních kolbištích. Ještě dnes způsobuje okolojdoucím příjemné chvění v okolí žaludku a neopakovatelné zážitky z jízdy. Ale vraťme se na začátek.
V roce 1964 v USA Ford představil malý levný sportovní automobil Ford Mustang. Zásluhu na jeho zrodu měl především mladý vicepresident společnosti Lee Iacocca. Dal Americe sportovní vůz, který si mohl dovolit opravdu téměř každý. Mustang disponoval několika druhy motorů, třemi druhy karoserie a různými stupni výbavy. V úpravě od Carola Shelbyho to byl navíc i plnohodnotný sportovní vůz schopný obstát i na závodních okruzích.
Zatímco Mustang slavil v Americe své prodejní úspěchy v Evropě se pilně připravoval jeho evropský ekvivalent. Strategie byla stejná - vůz sportovního stylu schopný vyhovět jak méně movitým zákazníkům tak i sportovním fajnšmekrům. A tak se v roce 1969 zrodil evropský protějšek Mustangu Ford Capri. Jeho nízká čtyřsedadlová karoserie čistých linií nenechávala nikoho na pochybách komu je Capri určen. Přesto, že se karoserie v průběhu výroby ještě dvakrát pozměnila (především získala třetí výklopné dveře v zádi), zůstala ji její charakteristická nezaměnitelná tvář. Škála motorů se pohybovala od řadového čtyřválce o obsahu 1297 ccm až po vidlicový šestiválec 2994 ccm. Spolu s možností volby mezi manuální a automatickou převodovkou Capri nabízel řešení opravdu pro každého.
My máme před sebou vůz třetí a poslední série, tedy MK III, vybavený šestiválcovým motorem o objemu 2,3 l a manuální pětistupňovou převodovkou. Pojďme si ale nejprve pozorněji prohlédnout jeho více než zdařilý kabát. Ford Capri na silnici zaujme opravdu každého a to z jakéhokoliv úhlu. Když nás bude na silnici míjet, nelze si toho nevšimnout. Především zaujme jeho výška, protože bude o hodně nižší než všechna ostatní vozidla. Řidič se na nás bude dívat přes rozměrnou přední kapotu opatřenou výhružným vydutím nad karburátorem. Úplně nejblíže však bude přední maska se čtyřmi hrozivě přimhouřenými světli. Tento zajímavý efekt má na svědomí nízký okraj přední kapoty. Když Capri mineme, a máme to štěstí na některý ze šestiválcových modelů, odmění nás krásným dunivým zvukem harmonicky se linoucím z dvojice výfuků. Vidět Capri na obrázku je opravdu hezká věc, ale stát přímo vedle něj je zážitek.
Ale teď už se opravdu nemůžu dočkat a přistupuji k vozidlu, abych okusil pocity Bodie a Doyla ze seriálu Profesionálové. Musím se opravdu sehnout abych dosáhnul na kliku (mimochodem, teď už vím, kde se vzala klika u Cortiny MK III, vyráběné až od počátku sedmdesátých let). Otevírám dlouhé dveře a usedám do velice příjemného pracovního prostředí v šedé barvě. Na interiéru jsou stále patrné zbytky vlivu amerického stylingu. Ostatně interiéry všech Fordů v době vzniku Fordu Capri se mohly pyšnit zámořským stylem. Interiér, ostatně jako celý vůz, je zpracován skutečně precizně a nezapře německou kvalitu. Žádné nelícující díly nebo vrzající levné plasty. Zasunuji klíček a startuji. Po o něco delším zapracování startéru, než na jaký jsme zvyklí ze čtyřválcových motorů, se ozve dunivý zvuk motoru. Pravidelný a vyvážený chod šestiválce dává příjemný pocit jistoty. Řadím jedničku a vydávám se na cestu. Řadící páka doslova sama zapadá do kulis jednotlivých rychlostních stupňů, ostatně jak již je to u Fordů těchto let dobrým zvykem. Zatímco se vymotávám z úzkých uliček města odhaluji poměrně závažný nedostatek. Věnec malého tříramenného volantu má příliš hladký a tvrdý povrch a tak se občas stane, že v nečekaném okamžiku v ruce nepříjemně proklouzne. Řízení je totiž dosti tuhé vlivem poměrně těžkého motoru a absence posilovače. Tento handicap se však ztrácí při rychlejší jízdě na silnici mimo město. Nutno dodat, že Ford Capri není v žádném případě pro upejpavé řidiče. Je to poprvé co jsem viděl hlouček lidí na zastávce MHD, kde opravdu všichni bez rozdílu věku i pohlaví otočili hlavy stejným směrem. Za městem zvyšuji rychlost a ulevuji svým rukám unaveným od nerovného zápasu s volantem. Vědom si toho, že motor má najeto jen asi 2000 km po generální opravě, nechci motor zbytečně namáhat ani v příliš nízkých ani v příliš vysokých otáčkách. Udržuji je asi na dvou až dvou a půl tisících za minutu a motor si v nich kupodivu velice libuje. Ačkoliv motor nikterak nevytáčím a poměrně brzo řadím má vůz velice dobré dynamické vlastnosti a to díky slušnému kroutícímu momentu šestiválce. Při rychlejším průjezdu zatáček s nerovným povrchem na sebe upozorní podvozek poplatný době svého zrodu a to především tuhá zadní náprava odpružená listovými pery. Kdo je však zvyklý na občasné odskočení tuhé nápravy, nečiní mu korekce volantem žádné problémy. Naopak, jízda se tím stává ještě lepším zážitkem. Poměrně dobré umístění těžiště vozu dává i při jízdě ve vyšších rychlostech velice dobrý pocit jistoty a stability vozu.
Účel jízdy byl splněn a Capri i já se opět vracíme do města. Po absolvování nutného obřadu, kdy obdivné a závistivé pohledy kolemjdoucích doslova odírají lak z vozu, ukládám Capri do garáže k odpočinku. Za nějaký čas si ho tu vyzvedne jeho majitel a mě zbudou jen vzpomínky na chvíle, kdy jsem se stal alespoň na pár minut jedinou a nedílnou součástí takového vozu jako je Ford Capri.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

FORD CAPRI 2.3 V6, r.v. 1978

výrobce: Ford Motor Company, Germany
karoserie: samonosná ocelová dvoudveřová s výklopným víkem v zádi, čtyřmístné coupé
motor: zážehový šestiválec s válci uspořádanými do V (60 stupňů) uložený podélně vpředu,
rozvod OHV
obsah: 2293 ccm
vrtání, zdvih: 90.00 mm, 60.14 mm
kompresní poměr: 8,75 : 1
max. výkon: 108 bhp @ 5100 ot./min
max. kroutící moment: 177 N.m / 3000 ot./min
příprava palivové směsy: dvoukomorový karburátor Solex EEIT 35/35
převodovka: mechanická pětistupňová (orig. čtyřstupňová) s ručním řazením, náhon na zadní kola,
přev. poměry R - 3,160:1, I - 3,650:1, II - 1,970:1, III - 1,370:1, IV - 1,000:1, V - 0,825:1
nápravy: přední vybavena zavěšením MacPherson s vinutými pružinami, zadní tuhá s listovými pery
řízení: hřebenové
brzdy: s posilovačem, vpředu - jednoduché kotoučové, vzadu - bubnové
kola: lité AL disky 7,5x13" s pneu 205/60 R13 (orig. 6,0x13" s pneu 185/70 R13)
rozměry: délka 4376 mm, šířka 1698 mm, výška 1323 mm
pohotovostní hmotnost: 1120 kg
max. rychlost: 180 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 12.0 s

Ford Sierra RS Cosworth

25. října 2008 v 23:17 | KYLE |  Automobily
Automobilka Ford spolupracuje s firmou Cosworth Engineering přes čtyřicet let, ale teprve v roce 1986 se objevil na trhu vůz nesoucí jména obou společností. Sierra RS Cosworth byla druhým uskutečněným projektem programu Motor Sport, zastřešeného divizí Ford Special Vehicle Engineering sídlící v Duntonu. Prvním projektem byl Ford Escort RS Turbo. Oba vozy byly koncipovány pro nasazení v automobilových soutěžích a zároveň jejich silniční verze museli být hodnotné a civilizované vozy.
Sierra RS se Vám může na první pohled zdát jako běžné sériové coupé, ve skutečnosti však neměl s ostatními modely v řadě mnoho společného. Srdce vozu tvořil dvoulitrový motor, který byl dílem Cosworthu, vybaven dvěmi vačkovými hřídeli, šestnáctiventilovou hliníkovou hlavou a turbodmychadlem Garrett AirResearch T3. V silniční verzi dodával tento drobek výkon 204 koní, pro soutěže se dal vyladit až na 300.
Pětistupňová převodovka měla spojku s Transitu a diferenciál s omezeným prokluzem měl původ v Granadě/Scorpiu.
Nejrůznější aerodynamické příslušenství bylo plně funkční, v rychlosti 110km/h tvořilo velké zadní křídlo přítlak rovných 20kg.
Na silnici akceleruje Sierra RS Cosworth z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, ale svou sílu především ukáže v pružném zrychlení, z 80 na 113 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni za 3,6 s a dále ze 130 na 160 km/h při čtvrtém rychlostním stupni za 5,8 s, což bylo velmi působivé.
Dvěstěkoňová Sierra RS s pohonem na zadek s vlečnými rameny se chovala na silnici ukázkově. Přetáčela se jen, pokud ji k tomu řidič vyprovokoval. Vyvážení podvozku bylo jasně orientováno směrem k nedotáčivosti, ale pokud jste v zatáčce přidaly prudce plyn, museli jste počítat s rychlím vychylováním zadku vozu do boku. Přesto bylo ovládání Sierry bezpečné a předvídatelné navíc podpořeno vysokou úrovní přilnavosti a trakce. Podvozek byl samozřejmě tužší než u běžné Sierry, nicméně na silnici s nerovným povrchem zůstal příjemně vláčným.
Interiér vozu tvořily samozřejmě pohodlné sedačky Recaro, zbytek interiéru byl shodný s vozem XR 4x4. Ukazatele na přístrojové desce byly jasně čitelné a přibyl k nim navíc oproti běžné verzi ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla. Malým negativem byl omezený výhled vnitřním zpětným zrcátkem přes zadní přítlačné křídlo a vzájemná ergonomie plynového a brzdového pedálu. Řazení bylo výborné odpovídající charakteru vozu.
For Sierra RS Cosworth
Rok výroby1986
Počet ks.
Motor
druhřadový
Počet válců4
Chlazeníkapalinou
Umístěnívpředu
Náhonpohon zadních kol
Zdvihový objem1998 ccm
Výkon ot./min.204 k / 6000 ot./min.
Ventilový rozvod4 na válec, DOHC
Točivý moment279 Nm / 4500 ot./min
Vrtání / zdvih90,8/77,00 mm
Kompresní poměr8,0:1
Zapalováníelektronické Marelli
VstřikováníWeber
TurbodmychadloGarrett T3 s mezichladičem
Převodovka
Typpětistupňová manuální
Finální převod3,64
Podvozek
VpředuMacPerson,
vinuté pružiny,
tlumiče,
stabilizátor
Vzaduvlečná ramena,
vinuté pružiny,
tlumiče,
stabilizátor
Řízení
Typhřebenové s posilovačem
Převod řízení2,4 otáčky
Brzdy
brzdy vpředuchlazené kotoučové, 283mm
brzdy vzadukotoučové, 273mm
Kola a pneumatiky
Velikost6,0 x 15 palců
Materiállehká slitina
Pneumatiky205/50 VR15
Váha
Váha vozu1216 kg
Užitečné zatížení?
Rozměry
Délka4459 mm
Šířka1728 mm
Výška1376 mm
Rozvor2606 mm
Palivo
Objem nádrž. paliva65 l
Spotřeba paliva7,4 - 12,4 l/100km
Ostatní
Typ karosérie3dv. coupé
Počet míst5
Max. rychlost233 km/h
Zrychlení 0-100 km/h6,4s

Ford Shelby Mustang GT500

25. října 2008 v 23:16 | KYLE |  Automobily
Ford Mustang-originální Pony Car(tj. miniauto,na jaké Amerika nebyla zvyklá)-je americká legenda.Každá dobrá legenda má však svého hrdinu,a v případě Mustangu je jím Carroll Shelby.Texaský závodník a chovatel kuřat Carroll Shelby mohl za to,že se roku 1962 objevila na světě dominantní Cobra .Když Ford o dva roky později ohlásil své ,,osobní kupé'',Shelby byl rychle u toho.Karoserie se splývavou zádí putovaly od roku 1965 loděmi do jeho losangelské továrny,kde je Shelby vybavil silnějšími vidlicovými osmiválcovými motory,uskutečnil na nich další mechanické a kosmetické změny a pak je prodával jako GT350.
Roku 1967 pak přišel vrcholný Shelby Mustang.Model GT500 měl kolosální vidlicový osmiválec,Ford 428,z nějž se dalo vydolovat tolik síly,že Shelby o jeho výkonu musel lhát,aby to bylo přijatelné pro pojišťovny.
SHELBY ZÁPASÍ S BOSSEM
Roku 1969,kdy dostal Mustang novou karoserii,nasledoval jej i Shelby,i když si zachoval svůj jedinečný s lehkou sklolaminátovou kapotou.Jenže Ford sám začal nyní hrát na výkonnostní notu a jeho levnější,ačkoliv téměř maniakální Mach 1 a Boss odlákaly Shelbymu kupce.Přestože vytvořil ještě speciální verzi GT500KR(King of the road,tj. král silnic),výroba ještě téhož roku skončila a poslední vozy se prodaly roku 1970.
Těm kdo nemohli získat vůz Shelby GT natrvalo,firma Hertz tyto vozy pronajímala na víkendy.Bylo překvapující,jak často se tyto vozy vracely s opotřebovanými pneumatikami,promáčknutými místy a stopami po závodních číslech na karoserii.

Upozornění 2

25. října 2008 v 23:14 | KYLE |  Něco o blogu
Chtěl bych také upozornit,že tento blog také úzce kooperuje se Slávkovým automobilovým centrem.Zároveň bych chtěl vyjádřit Slávkovy svou hlubokou lítost,kvůli promazání jeho blogu.

Poděkování

25. října 2008 v 23:11 | KYLE |  Něco o blogu
Rád bych fornymu poděkoval za tu čest,pomáhat mu při tvorbě jeho prvního blogu.Ať už designově tak obsahově.Budu se snažit aby byl tento blog nejlepší.

létání

24. října 2008 v 11:38 Flyff

létání


Když jste lvl 20, jen si koupíte koště nebo prkno v Central Flarine a letíte. Jak létat: 1. Musíte si koupit koště nebo prkno na nádraží aby jste mohli létat. 2. Táhnout nebo 2x kliknout na vaše koště nebo prkno ve vašem inventáři. 3. Můžete odstartovat váš let stisknutím mezerníku. 4. S klikáním pravým tlačítkem myši, se můžete přesunout směrem kam se chcete pohybovat. Můžete také ovládat svůj let tlačítky W.S.A.D. na klávesnici. 5. Tady je rada. Jestliže 2x kliknete na pravé tlačítko myši, můžete změnit směr vašeho letu jednoduše pohybem vaší myší. 6. Každý může letět pomocí každého předmětu k létání bez ohledu na třídu postavy nebo práci. Toto bylo o létání. Jak bojovat při letu: 1. Jestliže jste blízko monstru zatímco letíte, uvidíte kolem něj čtverec. 2. Jestliže zmáčknete TAB klávesu, cíl je automaticky zaměřen. Stejná věc se stane jestliže kliknete na pravé tlačítko myši. 3. Když jste blízko cílenému monstru, můžete zaútočit tím, že klikne na levé tlačítko myši nebo zmáčknete klávesu INSERT. 4. Jestliže stisknete Z, automaticky budete následovat monstrum. 5. Aby jste dostali věci z monstra, zamiřte na mrtvolu a zmáčkněte klávesu zvednou (normálně F2). 6. Když letíte, Mercenary a Assist mohou útočit na nepřátele z blízka bez ohledu na používanou zbraň. Magician a Acrobat zahájí útok z dálky.

autor:FOrny

Co to FLYFF je?

24. října 2008 v 11:37 Flyff

Co to Flyff je?


Flyff je super multiplayer hra ve které hrajete nejdříve za bojovníka a pak se zdokonalujete dál dokonce v této hře můžete i létat a je to fakt super!
Příběh flyffa:
Ve starověku, pět bohů Lais se snažilo stvořit nový svět s novými obyvateli, kteří mohli žít harmonicky mezi nimi. Shromažďovali se a souhlasili, že vytvoří zem Roika; jejich nový svět. Vytvořili vodu a zemi, zvířata a rostliny stejně jako lidi. V tomto okamžiku, a vůbec časy v zemi Roika, to je čas míru.
Po rokách míru, bohové se rozhodli opustit zem Roika a vytvořit novou říši. S tímto, v pokusu udržovat zlatý věk Roika pevniny bohové Lais podal všechny tajemství země stejně jako jádrová část revoluce-genesis laskavému národu trpaslíků. Jediné přání bohů bylo aby svět zůstal tak krásný a mírový jak to bylo v jejich pravidle.
Současně, přínést štěstí rase člověka, bohové vytvořili Comedian klauna. Comedian klaun stal se rozzuřený okolo přinášet štěstí rase člověka a rozdělil jeho osobnost do tří identit;Imagination Ipuli, Shadow Shield a Chromospheres Bobor. Pod zahájením zlého částečného odstínění, hlavní tělo-Imagination Ipuli ne jen odehnal druh Chromospheres Bobor, ale také vytvořil četné na lidi útočící netvory. Tito netvoři odnášeli revoluci-genesis rase trapslíků a vytvořili nový svět; svět, který byl rozzlobenější, silnější a připravený zničit lidskou rasu.
K záchraně pevniny z chaosu, Chromospheres Bobor zdědil mystickou starověkou vědu a černou magii člověku. Pro navrácení harmonického jednoduchého života, občané země Roika byli nucení stát se bojovníky, kteří by bojovali proti zlému stínu Shielda a podporovat přání bohů.
Lidská rasa se připravuje na bitvu, která může být jejich koncem

Změna povolání na assista

24. října 2008 v 11:36 Flyff

Změna povolání na assista


Poté, co jste dosáhl úrovně 15, jste připravení změnit se na Assist! Část jedna: Vagrant Master (Assist) Mluvit s [Drillmaster assist] Ellic (na východ-Fl) Hledání: 7 minut k lovu 10 malý Mushpangs , a 10 malý Burudeng , a vrátit se k [Drillmaster assist] Ellic Odměna:1500 penya -------------------------------------------------------------------------------- Část dva: Arm of Assist 10 Forform (od všech druhů Mushpang) 5 Peakyrind (od všech druhů Peakyturtle), 1 Poporam (od všech druhů Doridoma). Pak jít k [assist master] Maki (na sever-Fl) Odměna:1500 penya -------------------------------------------------------------------------------- Část tři: Assist Skills Hledání: Najděte The Book of Technique pro Goripeg. (z Hadeseor) Vzít to k Dwarpet Goripeg kdo je s jinými Dwarpets na vyvýšeném místě kousek od Pukepukes; jihovýchod od Grownup Lawolfs. Odměna: 1500 penya. -------------------------------------------------------------------------------- Část čtyři: Duty of Assist Hledání: Ulovte jednoho Chaner. Pak jít k [assist instruktorovi] Kidmen (na východ-Fl) Odměny: Activation Continue the Skills in Action Slot Bull Hamstern MAX HP +300 Refresher Hold HP 100% Recovery & Preserving.



autor:Forny

Změna povolání na magiciana

24. října 2008 v 11:35 Flyff

Změna povolání na magiciana

Poté, co jste dosáh úrovně 15, jste připravení změnit se na Magician! Část jedna: Vagrant Master Magician Mluvit s [Drillmaster kouzelníkem] Wingyei Hledání: 7 minut pro ulovení 15 captain Abiatts, a 10 malý Burudengs, a vrátit se k [Drillmaster magician] Wingyei Odměna: Získat 1500 penya Část dva: Arm of Magician Hledání: 10 Twinklestone (od všech druhů Abiatt) 5 Chupim (od všech druhů Pukepuke), 1 zabitý (od všech druhů Lawolf). Vzít je k [master magician] Hee (Saintmorning sever od Martina) Odměna:1500 penya -------------------------------------------------------------------------------- Část tři: Magician Skills Hledání: Najít The Book of Technique Jeden je na jednom z tří malých ostrovů v řece (of Weeping). Vzít to k [High-Dwarpet] Hastan kdo je s jiný Dwarpets na vyvýšeným místě kousek od Pukepukes; jihovýchod od Grownup Lawolfs. Odměna: Získejte 1500 penya. -------------------------------------------------------------------------------- Část čtyři: Duty of Magician Hledání: Ulovte jednoho Seido. Pak jděte k [instruktor magician] Lopaze (stojí vedle Drillmaster Wingyei v Saintmornings) Odměny: Activation Continue the Skills in Action Slot Bull Hamstern MAX HP +300 Refresher Hold HP 100% Recovery & Preserving.


autor:Forny

Změna povolání na mercenary

24. října 2008 v 11:34 Flyff

Změna povolání na mercenary

15.03.2008
Poté, co jsi dosáhl úrovně 15, jsi připravený se změnit na Mercenary! Část jedna: Vagrant Master žoldák Mluvit s [Drillmaster žoldákem] Mustang (na východ-Fl) Ulovte 20 malý Abiatts a 20 malý Mushpangs v 7 minutách, a vraťte se k němu. Odměna: 1500 penya -------------------------------------------------------------------------------- Část dva: Arm of Mercenary 0 Twinklestone (od Abiatt) 5 Chupim (od Pukepuke), 1 Poporam (od Dorydoma). Vzít to k Andy (na sever-Fl) Odměna: 1500 penya -------------------------------------------------------------------------------- Část tři: Mercenary Skills Hledání: Najít Book of Technique v River of Weeping Jeden tře se na jednom z tří malých ostrovů v řece. Vzít to k Dwarpet Londrong kdo je s jinými Dwarpets na vysokym místě kousek od Pukepukes; jihovýchod od Grownup Lawolfs Odměna: Získejte 1500 penya. -------------------------------------------------------------------------------- Část čtyři: Duty of Mercenary Hledání: Ulovte jednoho Babari. Pak jděte k [instruktor marcenary] Hyuit (na východ-Fl) Odměny: Activation Continue the Skills in Action Slot Bull Hamstern MAX HP +300 Vitaldrink X FP 100% Recovery & Preserving. Všechny vaše staty byly resetované. Otevřete charakterové okno a přiřaďte je znovu....

autor:forny

Galerie

24. října 2008 v 11:27 Flyff















Upozornění

24. října 2008 v 8:39 | Forny |  Něco o blogu
Tento blog úzce spolupracuje s blogem Kylův auto blog.Chtěl bych se tak vyvarovat stížnostem ohledně kopírování z blogu atd.



autor:Forny

Informace a obrázky o flyff

24. října 2008 v 8:27 | Forny |  Flyff
Úplňe suprovej blade.Level nad 60.krát Guardian axe damage 328-378.tohle je můj vzor.já mam zatim maercenaryho na lvl.24 a assista na lvl 42.Pokud budete chtít budetemít na mym blogu odkaz na stahování flyff.